Jak powinna wyglądać rozgrzewka przed treningiem?

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie przygody z treningami. Moda na bycie fit sprawia, że osoby, które dotychczas nie przepadały za aktywnością fizyczną zaczynają ćwiczyć. Często jednak nie mają odpowiedniej wiedzy na ten temat co może być ryzykowne.
Jednym z podstawowych błędów, jakie popełniamy jest rezygnowanie z rozgrzewki przed treningiem. Tymczasem ma ona ogromne znaczenie.

Dlaczego rozgrzewka przed treningiem jest tak ważna?

Rozpoczęcie intensywnych ćwiczeń bez odpowiedniego przygotowania organizmu może być groźne. Napięte mięśnie oraz zesztywniałe stawy zwiększają ryzyko kontuzji lub powstania mikrouszkodzeń i zakwasów. To jednak nie wszystko. Trening jest bowiem również mniej efektywny, ponieważ impulsy układu nerwowego potrzebują więcej czasu by dotrzeć do mięśni.
Jeśli poprawnie wykonamy rozgrzewkę przed treningiem zwiększymy nie tylko temperaturę ciała, ale również dostarczymy większą ilość tlenu do mięśni, poprawimy połączenia nerwowe, zwiększymy zakres ruchu naszego ciała oraz metabolizm komórkowy.

Rozgrzewka przed treningiem – jak powinna wyglądać?

Zanim rozpoczniemy aktywność fizyczną powinniśmy mieć świadomość, że rozgrzewka przed treningiem powinna składać się z dwóch etapów. Pierwszym z nich jest rozgrzewka ogólna, która ma na celu zwiększenie temperatury organizmu. Przygotowuje ona nasze ciało do aktywności fizycznej. Rozgrzewka taka to np. trucht lub jazda na rowerku.
Następnie przechodzimy do rozgrzewki specjalistycznej, która ma na celu przygotowanie partii ciała, które zamierzamy trenować. Są to np. skłony, obroty ramionami czy skręty szyi.

Recommended For You

About the Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *